MENU
Головна » FAQ [ Додати питання ]

Дякую! А якщо священник говорить на іншого священника Отець, так можна звертатися?
Якщо священик є духовним отцем для віруючих, то й для інших священиків він є отцем. Священики можуть сповідати один одного, а значить бути один одному духовними отцями.
Додав: Елена

Скажіть будь-ласка, чи можна говорити на священника "Отець"?
На священика й говорять отець його духовні діти, віруючі люди. Отець означає батько. Якщо на рідного отця (батька) можна так говорити, то й на духовного теж.
Додав: Елена

Дякую! Духовний отець - є наставником чи учителем?
Духовний отець може бути і наставником і учителем. Він може наставляти на шлях істини й учити, як іти цим шляхом до спасінння.
Додав: Елена

Дякую! Тоді напевно можна називати священників між мирянами духовними отцями, наставниками та учителями?
Так!
Було б доречно все, що Вас цікавить про священиків, задати одним запитанням і отримати одну відповідь.
Спаси Вас, Господи!
Додав: Елена

Дякую! Тоді як мені розуміти ваші попередні відповіді, якщо в Євангеліє від МАТФЕЯ Гл.23,7-10 пише:
А вы не называйтесь учителями, ибо один у вас Учитель - Христос, все же вы - братья;
и отцом себе не называйте никого на земле, ибо один у вас Отец, Который на небесах;
и не называйтесь наставниками, ибо один у вас Наставник - Христос.
Нарешті Ви задали своє питання!
У Вас в школі мабуть були вчителі, також Ви маєте батька і батьком його називаєте та й наставників у житті в кожного з нас багато, починаючи з батьків. То невже кожна людина порушує Слово Боже?
Раджу не виривати корисну Вам цитату з тексту. Щоб зрозуміти про що говорить Господь в даному випадку потрібно Гл. 23 читати не з 7-го вірша, а з 1-го.
Тоді зрозуміло що з 7-го вірша Господь наставляє народ і учнів не уподібнюватись книжникам і фарисеям! А коли прочитати текст далі, після 10-го вірша, то взагалі все стає на свої місця.
Додав: Елена

Дякую! Все читається від початку до кінця! Але там читко пише :
А вы не называйтесь учителями, ибо один у вас Учитель - Христос, все же вы - братья;
и отцом себе не называйте никого на земле, ибо один у вас Отец, Который на небесах;
и не называйтесь наставниками, ибо один у вас Наставник - Христос.
Тобто Господь говорить людям себе не називати :
- Учителями,
- Отцем,
- Наставником.
Як я розумію Я,Ви,Священники є люди.
Ви повторюєтесь.
Відповідь у Ваших попередніх запитаннях.
Ця тема вичерпана.
Дякуємо.
Додав: Елена

Як на Вашу думку, чи можна носити речі з секонд-хенду? Не секрет, що там можна знайти досить пристойні якісні речі за невеликі гроші. Статистика свідчить , що кожна четверта людина на Україні відвідує секонди, не кожен зараз має змогу одягатись так , як хочеться. Але існує думка, що ношені речі несуть інформацію про їх власника - і вона не завжди позитивна. Припустимо, людина хворіла - я теж буду хворіти, якщо надягну таку річ, вона мала певні пристрасті -і я така ж можу бути. Варто в це вірити православній людині чи ні?
Якщо людина купує дім, квартиру, або автомобіль, що належали іншим людям - їх освячують.
При освяченні зникає всяке зло і все те, що могло б зашкодити людині.
Думаю, що саме так потрібно поступати і з одягом, який раніше носили невідомі для Вас люди.
А щодо пристрастів - то вони не передаються через речі. Можна носити одяг іншої людини і при цьому жити життям Церкви й спасати свою душу.
Додав: Лариса (Larochka)

Біля джерела св. Миколая мене запитала одна дівчина, від чого зцілює вода з цього джерела. Що треба відповідати в такому випадку?
Даємо посилання на матеріал, вміщений на нашому сайті, де Ви зможете знайти відповідь на своє запитання:
А ще будь-яка свячена вода зцілює не тільки від тілесних, а й від духовних недугів тих, хто з вірою її вживає.
Додав: Лариса (Larochka)

1. Деякі кажуть, що це добре, коли в дитини багато хресних батьків- наприклад дві , а то й три пари. Чи всі вони несуть перед Богом однакову відповідальність за своїх похресників, і чи справді це є виправданим мати стільки кумів?
2. Чи можна відмовлятись, коли тебе просять за хресного батька, бо в народі кажуть, що "від хреста не відмовляються"?
1. Для дитини потрібні хресні при Хрещенні тому, що саме через їхню віру можливе саме Хрещення. Хресні дають обітниці виховувати дитину в вірі, а потім вчать хрещеників жити по вірі і спасати свої душі. Звідси: хресні мають бути віруючими людьми, жити життям Церкви, піклуватись про своє спасіння і спасіння своїх хрещеників.
Взагалі, для дівчинки потрібна тільки хресна, а для хлопчика - хресний. На Русі прийнято запрошувати пару хресних. В такому випадку другі хресний чи хресна допомагають у духовному вихованні дитини.
У випадку, коли беруть кілька пар, мабуть думають не про духовне виховання (буває, що всі хресні навіть у трьох парах не знають навіть "Символа віри"), а про фінансову сторону питання (легше внести пожетву при Хрещенні на храм, подарують більше подарунків і т.д.).
Найбільша духовна відповідальність на першій парі, але й інші пари (якщо вони вже є і давали обітниці) теж відповідальні за духовне виховання хрещеників.
2. Краще не відмовлятись.
Та якщо людина має хрещеників, вона має духовно їх окормляти і привести до спасіння. Перед Богом хресні несуть відповідальність про спасіння хрещеників і дадуть за це відповідь у день Страшного Суда.
Якщо людина має дуже багато хрещеників і фізично (або й духовно) не може контролювати їхнього духовного життя, то все таки краще відмовитись.
Тут важливо розуміти, кому можна відмовити.
Якщо людина заможна, для неї легше знайти кумів, а якщо живе бідно і їй дуже важко знайти хресних для дитини - краще не відмовлятись.
Спаси Вас, Господи!
Додав: Лариса (Larochka)

Доброго дня!
Скажіть, будь ласка, що таке симонія і чи поширена вона в Українській православній церкві? Дякую
Симонія - продаж і покупка церковних посад або духовного сану, що практикувалася католицькою церквою в середні віки. Назва "симонія" походить від імені іудейського волхва Симона, який намагався купити у святого апостола Петра дар творити чудеса.
 
В Церкві цей гріх не поширений.
Додав: Володимир

Зараз у нас розвішено дуже багато оголошень про поїздки до о.Олександра в с. Катюжанку Київської області. Серед знайомих, хто їздив, багато позитивних і негативних відгуків. Хотілося б знати офіційну думку церкви з приводу цього питання.
Особисто о. Олександра з с. Катюжанка не знаю, а тому рекомендую прочитати відповідь намісника Свято-Успенської Києво-Печерської Лаври, голови Комісії з питань монастирів при Священному Синоді УПЦ архієпископа Вишгородського Павла (Лебідя) для диякона Анатолія з Київської єпархії.
Питання було таким: "Владика Благословіть! У мене запитання щодо особи священика Олександра з Катюжанки (Вишгородського району) і його діяльності лікування людей, що потерпають від алкоголізму, наркоманії, куріння.
Чи дійсно він має благословення Церкви (говорить, що владика Митрофан благословив його на досить дивний спосіб лікування)? Подивитись, так він просто залякує людей, використовуючи ім'я Церкви. І як Ви, владико, до цього ставитеся? Дякую!"
 Відповідь Владики: "Шановний отче Анатолію! До так званих чудес зцілення не тільки у сектантському та протестантському світі, але й у Православній Церкві ставлюся негативно. Люди, які своїми подвигами, силою своїх молитов досягли святості, ніяким залякуванням та нічим подібним ніколи не займалися. Одного разу до мене прибіг лаврський послушник зі словами: «Владико! Що робиться в печерах! Крик, вереск…». Як виявилося, приїхав якийсь «цілитель» – священик із Молдови і виганяє з жінки біса. Яким чином? Навіть сором говорити, куди він давив, бив хрестом. Це справжнє кощунстсво. Я до цього ставлюся дуже критично, але якщо хтось отримав полегшення – слава Богу! " Див.: http://orthodox.org.ua/uk/2009/04/21/4859.html
 Від себе додам: люди які можуть допомогти силою Божою ніколи не робитимуть реклами своїх дій. Такі люди навпаки стараються уникнути розголосу і слави. Коли вивішуються оголошення... мабуть тут все ж щось не так.
Додав: Ірина

Прочитала статтю про "" Шишкин лес" і маю запитання по цій темі. Мої близькі знайомі не радять читати дітям народні казки, оскільки там діють не лише добрі герої, але є персонажі , що уособлюють нечисту силу, і нерідко в казках є всілякі чаклуни, хитруни, вигадки, тобто неправда - про це дітям не варто читати. У мене донька, якій вже скоро можна буде читати казки. Сама я педагог і знаю , що діти мислять образами і звичайна мораль про добро і зло для них ще недосяжна.
Як бути?
У житті теж є добрі і злі "персонажі", але рано чи пізно добро перемагає зло.
«Если бы не Господь был с нами… то живых они поглотили бы нас» (Пс. 123, 2).
В даному випадку потрібно підбирати, які казки читати, а які ні.
В сучасних дитячих книгах (наприклад про Гаррі Потера і подібних) пропагується зло і магія.
В народних казках (не сучасних) цього немає.
Діти мають розуміти, що зло існує, що з ним треба боротися. А перемогти зло можна добром, правдою, дружбою.
Мені здається, що діти прекрасно розуміють, що є добре, а що погане, а добрі казки (у яких зло є злом і перемагається добром) допоможуть їм стати добрими людьми і цим перемагати зло.
Додав: Лариса (Larochka)

Мою хрещеницю (10 р.) її бабуся водить на зібрання до сектантів. Я ж в свою чергу, виконуючи свій обов’язок хресної матері, намагаюся кілька разів на рік дитину завести до церкви, аби вона посповідалася і причастилася. Чи правильно я роблю?
Ви робите правильно. Якщо дівчинка Вас слухає, це означає, що вона не проти відвідування храму.
Обов’язково на наступній сповіді Ваша хрещениця має сказати для священика, що вона відвідує зібрання сектантів.
У цьому потрібно обов’язково каятися. Буде добре, коли на цю тему з нею поговорить священик.
Вам потрібно посилити молитву за свою хрещеницю. Просіть, щоб Господь допоміг утвердити її в православній вірі. Не просто водіть її до церкви, а й навчайте, виховуйте її православною християнкою.
Хоча 10 років - це ще не зрілий вік, але основа закладається саме зараз. Якщо дівчинка буде частіше на зібраннях, а в церкві лише кілька разів на рік, то виховати її в православ’ї буде важко.
Поясніть їй, що Ви її хресна і вона вже хрещена через Вашу віру. Що Ви давали за неї обітниці Богу. Що хрещення може бути лише одне. Це стане в нагоді у її подальшому житті.
Трудіться. Божої Вам допомоги!
 
Додав: Ганна

Я народилась у 1964 році,11 січня, у селі Здовбиця Рівненської області. Моя мама на хрещенні у церкві не була присутня, а тато нас невдовзі залишив. Отже я не знаю яке ім'я мені було дане при хрещенні. В свідоцтві про народження зареєстровано мене як Чудовська Леся. Звісно, в церкві, хрещення на ім'я Леся не могло бути. Це або Лариса, або Олександра. Чи можливо зараз дізнатись з яким іменем пройшло моє хрещення, чи зберігаються в церкві якісь записи щодо цих подій?
Можливо, про Ваше ім’я Ви можете дізнатися від своїх хресних.
В кожному храмі ведеться реєстрація охрещених. Для цього є спеціальна Книга запису про охрещених.
Чи збереглися ці книги в с. Здовбиця Ви можете дізнатися у настоятеля храму. (У багатьох храмах в ті часи хрещень не реєстрували через гоніння).
Якщо дізнатися з яким іменем Вас хрестили Ви не зможете, вихід може бути наступним: з яким іменем Ви приступали до Святого Причастя, таке ім`я є Вашим.
 
Додав: Леся

Прочитала, що у місті Кременчузі відкрив свою зміну православний табір для дітей.
Чи є такі табори на Рівненщині?
Кілька років тому була спроба створити таий табір у с. Онишківці Дубніського району (на джерелі Праведної Анни).
В даний час про православні табори на Рівненщині мені не відомо.
Хоча кожного року в Онишківцях проходить фестиваль недільних шкіл Рівненської єпархії. Там діти співають пісень, малюють малюнки. Найкращі роботи відзначаються призами. Цього року буде проведено конкурс юних фотографів, де діти представлятимуть на конкурс свої фотороботи.
Але все це відбувється протягом одного дня - 7 серпня.
Додав: Лариса

Сайт створено у системі uCoz