MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/related; boundary="----=_NextPart_01C917F4.2D5B3160" Данный документ является веб-страницей в одном файле, также называемой файлом веб-архива. Если вы видите это сообщение, значит, данный обозреватель или редактор не поддерживает файлы веб-архива. Загрузите обозреватель, поддерживающий веб-архивы, например Windows® Internet Explorer®. ------=_NextPart_01C917F4.2D5B3160 Content-Location: file:///C:/4A307FD0/file2432.htm Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Content-Type: text/html; charset="us-ascii"
З
благослов<=
/b>іння
Архієпископа
Рі=
1074;ненського
та
Острозькогl=
6;
Варфоломія
«ДОРОГА
ДО ХРАМУ» №5 (75),
вересень 2008
року
Ел=
;ектронна
версія
(у
електронніl=
1;
версії
газети
можуть бути =
074;ідсутніми
деякі
матеріали т
=
72;
ілюстрації)
У
НОМЕРІ:
Ли=
089;т
Бога
Но=
074;е
чудо
святителя Л
=
91;ки
На
грані двох
світів
Хр=
080;стиянські
цінності у
вихованні т
=
72;
освіті
Он=
086;влення
ікони
Бо=
088;отьба
зі злом
Сл=
086;во
пастиря(інт
=
77;рв’ю з
Андрієм
Кураєвим)
Ка=
083;инівське
чудо
&=
#1057;ердечно
вітаємо усі
=
93; читачів
з
престольниl=
4;
святом! Неха=
081;
Пресвята
Богородиця
завжди буд
=
77;
&=
#1085;ам
заступницеn=
2;
перед
Господом та
скорою Помі
=
95;ницею
. Будемо ж
радіти
духовною
радістю ,
дорогі
браття і
сестри, в цей
прекрасний
день та з
надією
промовляти: “Радуйс=
03;,
благодатнаn=
3;,
радуйся,
обрадованнk=
2;я;
радуйся,
преблагослl=
6;венная,
Господь з
Тобою.”
Рождесm=
0;во
Твое,
Богородице
Дево, радост=
100; возвесm=
0;и
всей
вселенней:
из Тебk=
7;
бо возсия Солнце
правды
Христос Бог
наш=
&=
#1059;рочисто
святкуємо,
дорогі брат
=
80;
й сестри, різ=
1076;во
Пресвятої
Діви Марії
від
неплідних
батьків -
благочестиk=
4;их
Іоакима й Ан=
085;и.
З перших
століть хри
=
89;тиянської
віри свята
Церква
встановила
це свято. Подія=
;,
що
святкуєтьсn=
3; -
народження
Боговибранl=
6;ї
Отроковиці R=
11;
принесла
радість
усьому світ
=
91;,
тому що Бого=
083;юдина
Христос
Іісус, Який
возсіяв з
Неї,
зруйнував
прокляття
Боже, яке
тяжіло на
злочинному
=
81;
окаянному
роді
людському й
звів на ньог=
086;
благословеl=
5;ня
Боже, і,
потоптавши
смерть, дар=
091;вав
людям життя
вічне. Так
усвідомлює
=
89;вята
Церква
причину
справжньої
радості.
Д
=
86;вго
вболівали
про своє неп=
083;іддя
праведні
батьки
Пріснодіви,
довго й
гаряче моли
=
83;ися
Господеві
про
вилікуваннn=
3;
непліддя, як=
077;
вважалось
покаранням
від Бога за
гріхи; багат=
086;
творили
милостині,
щоб схилити
на милість
Всемилостиk=
4;ого
і терпіли
образ від од=
085;оплемінник&=
#1110;в.
І в цій
скорботі й
безперервнo=
0;й
молитві й
благотворнl=
6;сті
поступово
очищалися
духом і
запалювалиl=
9;я
все більше і
більше
любов'ю й
відданістю
до Бога. В
такий спосі
=
73;
вони були
підготовлеl=
5;і
Провидінняl=
4;
Божим до
благословеl=
5;ного
народження
Преблагослl=
6;венної
Дочки,
вибраної ві
=
76;
усіх родів я=
082;
Матір
втіленому
Слову.
Т=
10;сним
і скорботни
=
84;
шляхом Госп
=
86;дь
веде до слав=
080;
й блаженств
=
72;
вибраних Св
=
86;їх,
тому що й
Самій
Матері Бог
=
72;
по плоті
предречено
було
Симеоном, що
душу Її
пройде збро=
03;
і Вона
випробує
тяжкі скорб
=
86;ти
в душі під
час
страждальнl=
0;цького
життя Сина Її, “д
=
72;
откроются
многих серд
=
77;ц
людских пом
=
99;шления
“(Лк. 2, 34-35). Такий
скорботний =
10;
тісний шлях
всіх
обранців
Божих, тому щ=
1086;
світ та той,
хто тримає й=
086;го,
тобто ворог
Бога й людей,
вкрай
тіснить
людей Божих;
і Сам Господ=
100;
попускає їм
іти тісним
шляхом,
оскільки ві
=
85;
сприяє їм
спрямовуваm=
0;ися
до Бога й на
Нього
єдиного
покладати
своє сподів
=
72;ння.
А
=
83;е
звернемо
погляд від
скорботи до
радості. Яку
ж радість
приносить
нам Різдво
Богоматері?
Роз'яснимо
докладніше
церковну
пісню, що
висловлює
причини
радості
святкової. Ч=
077;рез
різдво
Пріснодіви,
через єдино
=
88;одного
Сина Її й
Бога
прокляте й
відкинуте
людство
примирилосn=
3;
з Богом,
безмірно об
=
88;аженим
їхніми
гріхами, том=
091;
що Христос с=
090;ав
Посередникl=
6;м
примирення
(Рим. 5,10-11),
звільнилосn=
3;
від
прокляття й
смерті
вічної,
удостоїлосn=
3;
благословеl=
5;ня
Отця
Небесного; в=
086;но
з'єдналося і
«сраствориl=
3;ось» із
єством
Божественнl=
0;м;
зведене в пе=
088;ше
надбання
своє цим
«сраствореl=
5;ием»,
за виразом
церковної
пісні;
відкинута
раніше
людина
удостоїласn=
0;
усиновленнn=
3;
Отцю
Небесному,
одержала
обітницю
славного
воскресіннn=
3;
й вічного
життя на
небесах
разом з
ангелами.
В
=
89;е
це звершено =
081;
відбуваєтьl=
9;я Сином
Божим, що вті=
1083;ився
із Пречисто=
11;
Діви від Дух=
072;
Святого, і клоl=
7;отанням
Пречистої
Його Матері,
як вшанован
=
77;
й звеличене
людство
через святу
Діву
Богородицю,
тому що Вона
удостоїласn=
3;
відновленнn=
3;
й
усиновленнn=
3;
Богові; і
Сама Вона
удостоїласn=
3;
по Своїй
безмірній
смиренностo=
0;
й найбільші
=
81;
чистоті й
святості
бути Матір'ю =
1041;оголюдини!
Вона завжди
перебуває
найбільшою
Ходатаїцею =
10;
Предстателn=
0;ницею
роду христи=
03;нського
перед Своїм
Сином і
Богом! Вона - н=
аша
Надія
неганебна;
Вона
відводить
від нас хмар=
080;
праведного
гніву Божог
=
86;,
отверзає на
=
84;
древній рай
Своїм
могутнім
клопотанняl=
4;;
Вона
підтримує
престоли
царів і
зберігає їх
непохитно у
віках. Вона
тисячократl=
5;о
рятувала й
рятує Росію =
079;
початку й
донині; Вона
її
возвеличувk=
2;ла,
прославила,
утвердила й
утверджує ї=
11;;
Вона
Споручниця
грішних для
спасіння. До
Неї
християни
звертають
свої
незліченні
моління,
прохання, хв=
072;ли,
славослів'я =
081;
подяки; Вона
зробила й ро=
073;ить
у Церкві
незліченні
чудеса,
благотворнo=
0;
у всіх кінця=
093;
світу. Будем=
086;
ж усі світло
святкувати
свято Різдв
=
72;
Пресвятої
Діви Марії,
прикрашаючl=
0;сь
самі
всілякими
чеснотами
християнсьl=
2;ими.
Амінь. (Пропо=
1074;ідь
преподобноk=
5;о
Іоанна
Кронштадсьl=
2;ого)
Ли=
089;т
Бога
Дитя
мое!
Возм
=
86;жно
ты не знаешь
Меня, но Я
знаю о тебе в=
1089;е...( Пс. 138:1)
Я знаю, когда
ты садишься =
080;
когда ты
встаешь...( Пс=
.=
138:2) Мне
известны вс
=
77;
твои пути...( Пс=
;.=
138:3 ) <=
span
style=3D'font-family:"Arial","sans-serif"'>Даже
волосы на
твоей голов
=
77;
сочтены...( Мф=
.=
10:29-31)Мною
ты живешь,
движешься и
существуешn=
0;...(
Дія&=
#1085;.=
17:28) Я
познал тебя
прежде,
нежели Я
образовал т
=
77;бя
во чреве...( І=
08;р. 1:4-5 ) Я
избрал тебя
прежде
сотворения
мира...( Єф.=
1:11-12 ) Ты не
был ошибкой...( Пс. 138:15-16)
Ибо все дни
твои
записаны в
Моей книге...(
Пс.
138:15-16)
Я
установил т
=
86;чное
время твоег
=
86;
рождения и
то, где ты буд&=
#1077;шь
жить...( Діян.Я был
неверно
представлеl=
5;
теми, кто не
знает Меня...( &=
#1030;оан. 8:41-44 ) Я не
далек и не
зол, но
являюсь
воплощениеl=
4; совершенно=
1081;
любви...( 1 І
=
86;ан. 4:16)Прос
=
90;о
потому, что
ты Мое дитя и
Я твой Отец...( 1
Иоан.
3:1) <=
span
style=3D'mso-spacerun:yes'> Я
могу дать
тебе больше =
095;ем
твой земной
отец...( Мф.Ибо Я
твой
обеспечитеl=
3;ь
и Я
удовлетворn=
2;
любую твою
нужду...( М&=
#1092;.=
6:31-33)И Я
радуюсь о
тебе с
ликованием...(
Софонія 3:17) Без
устали твор=
03;
добро для
тебя...( Іерем&=
#1110;я 32:40) Ибо
ты - Мое
богатство...( Вихід 19:5).( Філ&=
#1083;іпійцям 2:13) Я
способен
сделать для
тебя больше,
чем ты можеш=
100;
даже
представитn=
0;...(
Єф&=
#1077;с.=
3:20)Когд
=
72;
ты сокрушен
сердцем, Я
близок к
тебе...( Пс.И
заберу всю
боль,
причиненнуn=
2;
тебе на земл=
077;...(
Откр.
21:4 ) Я
твой Отец и
люблю тебя
также, как Я
люблю Моего
Сына Иисуса...(=
&=
#1030;оан. 17:23) Ибо в
Иисусе
Христе
явлена Моя
любовь к
тебе...( Іоан. .( Римляна=
1084;
8:31) И
сказать теб
=
77;,
что Я не
вменю тебе
грехи твои...( 2
Коринф. Иисус
Христос уме
=
88;,
чтобы ты и Я
могли
примиритьсn=
3;...(
2 Коринф. 4:10) Я
отказался о
=
90;
всего, что Я
любил, чтобы
получить
твою любовь...( Рим.И
ничего
вовеки не
отлучит теб=
03;
от Моей любв=
080;
вновь...( Рим.=
8:38-39 ) При&=
#1080;ди
домой, и Я
устрою
небывалый
пир, невидан=
085;ый
прежде на
небесах...(=
span>
Луки15:7)=
Я
всегда был
Отцом и
всегда буду
Отцом...( Єфеся
=
85;ам
3:14-15) <=
span
style=3D'mso-spacerun:yes'> Мой
вопрос прос
=
90;
- будешь ли ты
Моим
ребенком?.. (=
Іоан.=
1:12-13 ) Я жду
тебя...(Луки 15:11-32 )=
Но=
074;е
чудо
Святителя
Луки
Кримського
&=
#1050;ому
з віруючих
сьогодні
невідоме ім'=
103;
святителя
Луки
(Войно-Ясене=
094;ького),
сповідника,
архієпискоl=
7;а
Сімферополn=
0;ського
і Кримськог
=
86;,
всього кіль
=
82;а
років тому
зарахованоk=
5;о
до лиця свят=
080;х?
Про
чудотворінl=
5;я
на його
могилі в
Сімферополo=
0;
(до отриманн=
103;
мощів) і біля
його раки в
Свято-Троїц=
00;кому
соборі
Сімферополn=
3;
(в наші дні)
вже багато
писали і
продовжуютn=
0;
писати. Про
одне з чудес
останніх
років, що пер=
1077;вершило
всякі
сподівання,
розповіли в =
084;узеї
Святителя
Луки в
Сімферополo=
0;,
який влашто
=
74;аний
на територі=
11;
Свято-Троїц=
00;кого
жіночого
монастиря п
=
86;
благословеl=
5;ню
митрополитk=
2;
Сімферополn=
0;ського
і Кримськог
=
86;
Лазаря
піклуванняl=
4;
настоятельl=
2;и
монастиря
ігуменії Єв
=
89;евії.
Доречно
зауважити, в
музеї
виставлені
особисті
речі
святителя
Луки, що
мають відно
=
96;ення
до його
духовного і
медичного с
=
83;ужіння,
адже
архієпискоl=
7;
Лука відоми
=
81;
світовій
спільноті я
=
82;
професор
медицини, ун=
110;кальний
хірург, авто=
088;
наукових
робіт, що не
втратили
своєї
цінності до
цього дня.
…Вліт=
ку
2001 року з
Сєвєроморсn=
0;ка
до Криму, до
Феодосії, на
канікули до
до бабусі пр=
080;їхав
десятирічнl=
0;й
Назар
Стадніченкl=
6;. І
треба ж було
такому
статися, що
хлопчик при
=
73;ив
дверима
середній і
безіменний
пальці на
лівій руці.
Дві верхні
роздробленo=
0;
фаланги цих
пальців в
лікарні бул
=
80;
ампутовані.
Після опера
=
94;ії
нещасна мам
=
72;
Назара
Світлана
Іллівна при
=
82;лала
до
покаліченоo=
1;
руки сина
іконочку
святителя
Луки з
проханням
про те, щоб зм&=
#1077;ншилися
страждання
дитяти,
викликані б
=
86;лем.
Процес
загоєння
йшов швидко,
а через
деякий час н=
072;
місці
післяопераm=
4;ійних
шрамів з'яви=
083;ися
горбки, які
поступово
стали
зростати, і,
на
здивування
всіх, пальці
виросли
заново,
причому, без
якої б то не
було вади.
Назар Стадн=
10;ченко
знов став
займатися
музикою, і
менше ніж
через рік
після
операції ві
=
85;
в своєму
рідному
місті на
фортепіаннl=
6;му
конкурсі
"Північномо=
;рські
затії"
зайняв II місц&=
#1077;.
Ощасливленk=
2;
мати
приїхала до
Сімферополn=
3;,
в жіночий
монастир
Свято-Троїц=
00;кий,
відслужити
молебень
біля мощей
святителя
Луки і
подякувати
святому за ц=
077;
чудо,
зцілення і
велику
милість Бож
=
91;
до її сина.
Вона
привезла
копії
медичних
документів,
нагородногl=
6;
диплома і
фотографію
Назара, який =
1090;римає
ікону
небесного
лікаря своє=
02;
"новою"
рукою. Ту
саму ікону,
чудотворну.
До святител=
03;
Луки
сьогодні, як
і раніше,
люди
звертаютьсn=
3; в
разі важкої,
а то й
невиліковнl=
6;ї
хвороби, кол=
080;
сучасна
медицина
виявляєтьсn=
3;
безсилою
допомогти
людині, що
страждає і
йому залиша=
08;ться
сподіватисn=
3;
лише на диво.
Моляться
йому і перед
операціями, =
110;
після хірур
=
75;ічного
втручання,
щоб
післяоперk=
2;ційний
період
пройшов
благополучl=
5;о.
Нехай же свя=
090;итель
Божий Лука
помолиться =
10;
за нас, грішн=
1080;х.
&=
#1055;рес-центр
організаціo=
1;
"Санкт-Петk=
7;рбург
– Крим" /
Російська
лінія
Хр=
080;стиянські
цінності у
вихованні т
=
72;
освіті
(продовженн=
1103;,
початок - у
попередньоl=
4;у
номері)
Одна
із проблем
сучасної
системи
освіти в том=
091;,
що учнів
навчають
змагатись
один з одним
у навчанні. А
підсумки
екзаменів
визначаютьl=
9;я
не стільки
дійсним
рівнем знан=
00;,
скільки
позицією в
школі,
авторитетоl=
4;
їх батьків і
родичів, а це
породжує ще
більшу
гординю. Ми
повинні
хвалити
дитину за те,
що вона
намагалась
зробити все,
що змогла, а
не за те, що
вона краща з=
072;
інших. Той,
хто старавс=
03;
з усіх сил,
але не був на
висоті, не
повинен
відчувати
себе неповн
=
86;цінним.
Адже
розумові як
=
86;сті-це
лише один з
дарів, які
людина
отримує від
Бога.
Ситуацію
потрібно
виправляти
не шляхом
впровадженl=
5;я
нових
педагогічнl=
0;х
концепцій, а
шляхом
особистого
відношення
батьків до
дітей й
вчителів до
учнів.
Насту&=
#1087;ний
вагомий
аргумент на
користь хри
=
89;тиянського
виховання-
формування
поняття про
Церкву.
Батьки
хрестять
своїх
дітей,як
правило, до
року, і на
цьому все
закінчуєтьl=
9;я.
Діти до
Церкви майж
=
77;
не ходять. А в
школі в свої=
081;
основі
отримують
науковий
світогляд.
Учні
одержують
знання, які
можуть не
співпадати
=
79;
вченням
святої
Церкви. Діти
думають, що
цей світ їм
уже знайоми
=
81;
і подальше
його вивчен
=
85;я
не має
змісту.
Вчителі
повинні дав
=
72;ти
дітям
найновіші
знання про
походження =
10;
вік Всесвіт
=
91;,
адже
вчорашні
часто розси
=
87;аються
під тиском
нових факті
=
74;.
І про Бога ді=
1090;ям
потрібно
говорити
дуже просто:”Б=
086;г-вища
Істота,
Творець всі
=
93;
речей, з
якими ми
маємо справ
=
91;.”
Важли&=
#1074;им
аспектом
християнсьl=
2;ого
виховання
особи є
історична
свідомість. =
059;
свій час
Гегель писа
=
74;:”Б=
086;г
правит миро
=
84;,
содержание
Его правлен
=
80;я,
осуществлеl=
5;ие
Его планов
есть
всемирная
история” Одна
із проблем,
що стоять
перед
шкільною ос
=
74;ітою,
в тому, що
дітям не
прищеплюютn=
0;
почуття
історії.
Стара
ідеологія, а
з нею і стара
історична
наука
рухнули, а
нова
історична
наука
переживає
період
становленнn=
3;.
Це дуже небе=
079;печна
помилка - з=
072;брати
у дитини
історичну
пам’=
ять.
Це означає,
що у дитини
немає
можливості
брати
приклад з
людей, які жили k=
4;
минулому.
Адже історі=
03;,
по-суті,
постійно
повторюєтьl=
9;я.
Дитина, яка з=
1085;ає
дещо з
світової
історії, і
особливо з х=
088;истиянсько&=
#1111;,
як жили і що
думали люди,
в які безодн=
110;
вони потрап
=
83;яли,
відійшовши
від віри в
Істинного
Бога і Його
заповідей,
яке славне і
достойне
життя вели
ті, хто був
вірний Богу,
зможуть
вірно судит
=
80;
про життя та
філософію н
=
72;шого
часу і не
стануть
сліпо
наслідуватl=
0;
“учителей
века сего”.
Дай Бог, щоб
розуміння
важливості
християнсьl=
2;их
цінностей д
=
83;я
освіти і
виховання
підростаючl=
6;го
покоління
стало
спільним
досягненняl=
4;
всього
нашого
суспільствk=
2;
і щоб кожний
педагог доб
=
88;осовісно
виконував
свій
професійниl=
1;
обов’язок, н=
077;
забував слі
=
74;
Господа
нашого
Іісуса Хрис
=
90;а
“=
Пустите
детей
приходить к
=
86;
Мне и не
препятствуl=
1;те
им, ибо
таковых ест=
00;
Царствие
Божие” (Мк.10,14)
(Васи&=
#1083;ь
Киричук,
вчитель
історії і
правознавсm=
0;ва,
директор
Сатромощанl=
0;цької
ЗОШ I-=
II ст.)
На
грані двох
світів
Д
=
83;я
того щоб
зрозуміти
зміст свята
Різдва Прес
=
74;ятої
Богородиці, =
072;
разом з ним і
інших свят
церковних,
нам потрібн
=
86;,
насамперед,
згадати, що
церковне
життя є
таємниця,
незбагненнk=
2;
для тих, хто
перебуває
поза Церкво=
02;.
Не випадков
=
86;
найважливіm=
6;е
в житті
Святої Церк
=
74;и
- її «средоточие=
&=
raquo;,
через яке ми
стаємо
причастникk=
2;ми
благодаті
Божої, ми наз=
1080;ваємо
ТАЇНСТВАМИ. =
057;амі
ми, своїм
тварним
розумом не
могли б осяг=
085;ути
цієї
таємниці
церковної.
Але Господь
по Своїй
милості
поступово
відкриває ї=
11;
тим, хто живе
в Таїнствах,
хто припада=
08;
до цього
джерела
благодаті й
п'є його живу
воду.
У
житті
церковному =
08;
багато
таємниць, ал=
077;
одна з них
постійно
відкриваєтn=
0;ся
віруючим. Ми
входимо в
спілкуваннn=
3;
з нею не
тільки тоді,
коли
одержуємо
благодатні
дари через
Таїнства, ал=
077;
щораз, коли
буваємо в
храмі й
беремо
участь у бог=
086;служінні.
В
=
90;ім,
для багатьо
=
93;
з нас, віруюч=
1080;х,
таємниця ця
продовжує
залишатися
=
87;рихованою.
Для того щоб
по-справжнь
=
86;му
стикнутися
=
79;
нею, нам
потрібно
бути не
простими
слухачами й
глядачами
того, що
відбуваєтьl=
9;я
в храмі, але
увійти в
досвід тих,
хто були
творцями
богослужінl=
5;я
й запам'ятал=
080;
його в
складених
ними
молитвах і
піснях,
починаючи і
=
79;
часів
апостольсьl=
2;их,
через
мучеників і
преподобниm=
3;
і закінчуюч
=
80;
подвижникаl=
4;и
нашого часу.
Т
=
74;орці
богослужінl=
5;я,
у повній
згоді з усім=
072;
отцями й
учителями
Церкви,
говорять на
=
84;
про те, що
людина
створена дл=
03;
Вічного
життя, що
справжньою
стихією, у
якій тільки =
081;
може жити її
душа, є
вічність. Ко=
083;и
ми ховаємо
наших
покійних і
молимося за
упокій їхні
=
93;
душ, ми
просимо, щоб
Господь сот
=
74;орив
їм вічну
пам'ять. Але
ця молитва
може
відноситисn=
0;
і до нас, живих=
;,
тому що і ми
маємо
потребу в
тім, щоб
Господь мав
нас у Своїй
Вічній
Пам'яті: адже
ціль нашого
життя і є
прилучення
до вічності.
Тому саме на=
081;краще
й цінне
побажання
церковне є
побажання
вічної
пам'яті.
А
ми постійно
забуваємо
про це.
Обтяжені ту
=
88;ботами
життєвими й
затьмарені
тимчасовимl=
0;
обставинамl=
0;
нашого житт=
03;,
ми забуваєм
=
86;
про те, для
чого ми ство=
088;ені,
забуваємо
про вічніст=
00;,
у якій живе
лише те, що
створено
Господом, -
ЧЕСНОТА. Все
інше
відмітаєтьl=
9;я
й кидається =
091;
вогонь - у
тьму
зовнішню. На=
084;
тільки
здається, що
воно існує, а
насправді, я=
082;
говорить
один святий
отець: "В
начале не
было зла,
потому что и
теперь нет
его во святы=
093;
и для них оно
вовсе не
существует"=
;.=
В
=
86;істину
існує тільк
=
80;
життя в Бозі
і те, що йде по
шляху
стяжання
Царства
Божого в нас. &=
#1057;вяті
отці говоря
=
90;ь
нам, що
людина
створена по
образу й под=
086;бі
Божій, що
вона є вінец=
100;
природи й ца=
088;
всієї
видимої
тварі й разо=
084;
з тим
сотаїнник Б
=
86;жої
благодаті.
Вони вчать,
що тілом
своїм людин
=
72;
зв'язана з
усім земним,
тварним, том=
091;
що тіло це
Господь
створив, «пе=
088;сть
взем от земл=
080;»
(Бут. 2,7), а своєю
душею вона
з'єднана з
Горнім
ангельськиl=
4;
світом.
Людина стої
=
90;ь
на грані дво=
093;
світів -
земного й
Небесного.
А
=
83;е
створена по
образу
Божому й
поставлена
Господом на
грані двох
світів,
людина не
виконала св
=
86;го
призначеннn=
3;:
вона
згрішила,
відпавши ві
=
76;
Бога, а через
неї і весь
видимий сві
=
90;,
вінцем яког
=
86;
вона є, став
відходити
від Господа.
Тоді на земл=
102;
з'явився Син
Божий, Котри=
081;
Своєю смерт=
02;
скасував
смерть і
Своїм
Воскресіннn=
3;м
відкрив нам
шлях до
Вічного
життя. Він
даровав і на=
084;
вічну
пам'ять, і не
тільки нам ,
які вірять у
нього, але і
всій видимі
=
81;
тварі.
Т
=
86;му
завдання
людини
полягає в
тім, щоб, очищ&=
#1072;ючи
від гріха
свою душу,
підняти й
одухотвориm=
0;и
також і
речовину, з я=
1082;ої
створене її
тіло,
зробивши її
гідною обит
=
77;ллю
безсмертноo=
1;
душі. Святі
отці говоря
=
90;ь,
що в день
останнього
воскресіннn=
3;
постануть
перед
Господом не
тільки наші
душі, але
разом з ними
й наші
воскреслі
тіла. І в
цьому
земному
житті, у
своєму
сходженні д
=
86; Бога
людина може
йти тільки
шляхом, що
вказаний їй
Господом,
який
поставив її
на грані дво=
093;
світив.
Тільки в
спілкуваннo=
0;
із цими обом=
072;
світами й
разом з ними
може людина
тут, на землі,
служити
Богові. Про
це нам пості=
081;но
нагадує
Свята Церкв
=
72;
у своєму бог=
086;служінні.
Н
=
77;давно
ми з вами
звершували
новорічну с
=
83;ужбу.
Ми приносил
=
80;
в цей день
хвалу
Господові н
=
77;
тільки від
себе, але й
від усього
світу
видимого й
невидимого, =
079;
яким ми
з'єднані по
тілу й по
душі. Про це
ясно говори
=
90;ься
в каноні
цього дня: «Вся
дела Твоя,
Господи,
небеса,
земля, свет и &=
#1084;оре,
воды и вси
источницы,
солнце же,
луна и тьма,
звезды, огнь,
человецы и
скоти, со
ангелы
восхваляют
Тя.». Той, хто
вірить, що
слова ці
відповідаюm=
0;ь
дійсності й
що в богослу=
078;інні
ми воістину
з'єднуємося =
079;
обома світа
=
84;и,
той розуміє,
яка велика
таємниця
закладена в
православнl=
6;му
богослужінl=
5;і.
Т
=
72;ємниця
ця полягає н=
077;
тільки в
тому, що тут
знищується
грань між
людиною й
усім створе
=
85;им
- небесним і
земним,
грань, яку ми
так ясно від=
095;уваємо,
живучи в
цьому
тимчасовомm=
1;
світі, але
також і в
тому, що
через
богослужінl=
5;я
ми
переборюємl=
6;
й самі межі
часу
і входимо в
світ
вічності. От=
078;е,
у
богослужінl=
5;і
немає нічог
=
86;
тимчасовогl=
6;-
все живе у
вічності.
Я
=
91;
правило,
зміст
святкуваннn=
3;
тієї або інш=
086;ї
події з житт=
103;
Іісуса
Христа або
Божої Матер=
10;
ми бачимо в
тому, щоб
піти в храм,
прослухати
там
Євангеліє й
пісні, що
розповідаюm=
0;ь
про події,
які
відбулися
колись дуже
давно,
згадати про =
094;і
події. Так
можемо ми по=
089;тавитись
і до
сьогоднішнn=
0;ого
свята. Церко=
074;не
передання
говорить на
=
84;
, що близько 2000 =
088;оків
тому
Пресвята
Діва
народилася
=
74;
галилейскоl=
4;у
місті
Назареті ві
=
76;
престарілиm=
3;
батьків -
праведних
Іоакима й Ан=
085;и.
Воно
оповідає, що
Своїм
народженняl=
4;
Діва Марія
розрішила
узи їх
неплодства
=
81;
принесла їм
велику
радість. Про
це
розповідаюm=
0;ь
нам пісні сь=
086;годнішньог&=
#1086;
дня, і,
очевидно,
весь зміст с=
074;ята
зводиться д
=
86;
того, щоб
згадати про
ці події.
А
=
83;е
якщо ми
звернемося
до тексту
самих пісен=
00;
і
постараємоl=
9;я
вникнути у
зміст того, щ=
1086;
говорять
їхні творці,
то перекона=
08;мося,
що таке
відношення
до свята
властиве
тільки людя
=
84;
зовнішнім, щ=
086;
не розуміют=
00;
таємниць
церковного
життя. У
дійсності п=
10;сні
свята
говорять
зовсім інше.
У стихирах
сьогоднішнn=
0;ої
вечерні ми
чули: “Днесь
неплодная
врата
отверзаютсn=
3;
и дверь
девическая
=
41;ожественна=
1103;
предгрядет...
Днесь
всемирных р
=
72;дости
провозвещеl=
5;ие,
днесь
возвеяша ве
=
90;ри,
спасения
провозвестl=
5;ицы,
естества на
=
96;его
разрешаетсn=
3;
неплодство, =
080;
наконец: Дне=
089;ь
неплодная
Анна рождае
=
90;
Богоотрокоk=
4;ицу”.
Що ж означає
це “днесь”
(тобто
“сьогодні”)?
Я
=
82;що
міркувати з
погляду
мудрості
віку цього,
то
твердження
реального
змісту цих с=
083;ів
є божевілля
=
84;.
Адже все це
відбулося
колись дуже
давно. Але
для тих, хто
мудрує
духовно (див.:
Рим. 8, 5), усе, що
відбулося
нас заради і
нашого
заради
спасіння не =
090;ільки
відбулося в
часі, але й у
вічності пе
=
88;ебуває.
Тому, коли ми
чуємо
сьогодні, що =
span>“нын
=
77;
Дева Чистая
от Анны
происходит
П
=
88;ославляючи
Господа, ми
кожне
славослів'я
закінчуємо
словами: “нын
=
77;
и присно и во
веки веков”.
Цими словам
=
80;
Свята Церкв
=
72;
говорить на
=
84;
про те, що
богослужінl=
5;я,
яке
звершуєтьсn=
3;
зараз,
буде
відбуватисn=
3;
«и
присно и во
веки веков&=
raquo; ,
тому що вже й
зараз воно
відбуваєтьl=
9;я
у вічності й
прилучає на
=
89;
до Вічного
життя. У
цьому й
полягає
велика
таємниця
богослужінl=
5;я,
яку
відкриває
нам Свята
Церква.
В=
10;дніміть
від
богослужінl=
5;я
його таємни
=
81; зміст,
укладений у
словах “ныне и
присно и во
веки веков”,=
і
для нас
закриється
джерело
Вічного
життя. Ви
назавжди
залишитеся
відірванимl=
0;
від того, що
було й пішло
в
безповоротl=
5;е
минуле, тому
що ніхто з
людей не мож=
077;
бути присут
=
85;ім
при
народженні
своєї матер=
10;
або свого
батька. Але
ми знаємо, що
кращі з наши=
093;
подвижникіk=
4;,
ті, які були
творцями бо
=
75;ослужбових
пісень і
канонів, пил=
080;
із цього
джерела
Вічного
життя. Вони
на досвіді п=
110;знали,
що
богослужінl=
5;я
відкриває
нам пізнанн=
03;
вічності.
І
для нас,
грішних, най=
075;оловніше
(і про цьому
потрібно
пам'ятати
завжди) поля=
075;ає
в тім, щоб
доторкнутиl=
9;я
до цього
джерела
пізнання, що
відкриваєтn=
0;ся
нам через та=
108;мницю
богослужінl=
5;я.
А для цього,
поки ще ви
тут, на землі,
з вірою, благ=
1086;говінням
і страхом
Божим
сприймайте
=
74;се
те, що ви
бачите й
чуєте в
храмі, - усе, що
відбуваєтьl=
9;я,
співається,
читається з
=
72;
богослужінl=
5;ям.
І
коли ми знов=
091;
нині входим
=
86;
в річне коло
богослужінl=
5;я,
будемо
пам'ятати,
ХТО ми й до ЧО&=
#1043;О
ПОКЛИКАНІ. І
в міру
входження в
нього нам
буде усе
більше
відкриватиl=
9;я
велика
таємниця
вічності.
С
=
74;ята
Церква
вірить, що ми
не одні
звершуємо
богослужінl=
5;я,
що разом з
нами
моляться й с=
083;авословлят&=
#1100;
Господа
Ангельські
Сили й вся
Небесна
Церква. “Ныне
Силы
Небесные с
нами
невидимо
служат “,=
-
оспівуємо м
=
80;
у Великий
піст на
літургіях Наперед
освяченних
дарів. І не
тільки в ці
великі дні,
але й в усі
дні церковн
=
86;го
року, за
кожною
Літургією,
перед малим
входом,
священик
молиться: “Сот
=
74;ори
со входом
нашим входу
святых анге
=
83;ов
быти,
сослужащих
нам и
славословяm=
7;их
Твою
благость.”
Тому піk=
6;
час
Божественнl=
6;ї
літургії
священик
після прине
=
89;ення
Господові
вдячної
служби про
всіх святих =
081;
особливо пр
=
86;
Пресвяту,
Пречисту,
Преблагослl=
6;венну
Славну
Владичицю
нашу
Богородицю
=
81;
Приснодіву
=
52;арію,
поминає
живих і
покійних і
молиться, що=
073;
Господь
пом'янув їх у
Царстві
Своєму, тобт=
086;
прилучив їх
до Вічної
Своєї
Пам'яті, що і є
Царство Бож
=
77;.
І
=
79;
цього нам
повинно бут
=
80;
ясно, що
земне богос
=
83;ужіння
є не що інше,
як
послідовне
розкриття в
часі таємни
=
94;ь
вічності. Тому l=
1;
свята
церковні пр
=
77;дставляють
собою не
випадкові
збори пам'ят=
085;их
днів, але
сяючі в нашо=
084;у
тимчасовомm=
1;
світі точки
вічності,
проходженнn=
3;
через які
підкоряєтьl=
9;я
незмінному
=
76;уховному
порядку.
Точки ці
змінюють
одна одну в
певній
послідовноl=
9;ті,
вони зв'язан=
110;
одна з одною,
як щаблі єди=
085;их
сходів
духовного
сходження,
так що, стояч=
1080;
на одному з
них, ми вже
бачимо
світло, що оп=
1088;омінює
нас з іншого
щабля. От і
сьогодні -
читання кан
=
86;ну
супроводжуn=
8;ться
співом “Воздви
=
78;енской
катавасии
Крест
начертав
Моисей.”
Здавалося б,
вона не має
відношення
до сьогодні
=
96;нього
дня, але
насправді ц
=
77;
не так. Вона
говорить на
=
84;
про
нерозривниl=
1;
духовний зв'=
103;зок
церковних
свят, що
йдуть одне з=
072;
одним. Це
світло
Воздвиженнn=
3;,
що опроміню=
08;
нас здалеку,
так що вже
сьогодні ми
починаємо
входити в
нього.
Т
=
72;ємниця
богослужінl=
5;я
- найбільша з
таємниць
Церкви. Самі
ми не можемо
відразу
осягнути її.
Але ми
знаємо, що во=
1085;а
була
відкрита
великим і
найбільшим
=
79;
угодників
Божих. Тому,
входячи в
їхній досві
=
76;
через ті
молитви й
пісні, у яких
вони його
запам'ятали,
просячи
їхньої допо
=
84;оги
й молитов за
нас грішних,
можемо й ми
поступово
почати
доторкатисn=
3;
до цієї вели=
082;ої
таємниці.І в
міру того як
через це буд=
091;ть
у нас
народжуватl=
0;ся
й зростати
елементи
вічності, ми
по-іншому,
ніж тепер,
будемо
ставитися й
до нашого
тимчасовогl=
6;
життя. Ми
зрозуміємо
тоді, що воно
є тільки
шлях, що веде
нас від “
дольнего к
горнему, от
временного
=
82;
вечному ”
І тоді=
;,
йдучи із
цього життя,
ми, можливо,
сподобимосn=
3;
Вічного
Царства,
уготованогl=
6;
Господом дл=
03;
тих, хто вже
тут, на землі,
почав
входити в
Його Вічну
Пам'ять, що є
найбільшим
досягнення
для людини,
яка йде від “дол=
00;него
к горнему.
Он=
086;влення
ікони
&=
#1050;иївський
Свято-Покро
=
74;ський
Голосіївсьl=
2;ий
монастир вж
=
77;
давно став
місцем
особливого
інтересу
паломників
та віруючих.
Люди
поспішають
сюди, щоб
помолитися
про допомог
=
91;
й
заступництk=
4;о
до місцевих
шанованих
святих -
преподобноk=
5;о
старця
Олексія та
матінки
Аліпії, котр=
072;
хоча ще і не
прославленk=
2;
загальноцеl=
8;ковно
в чині святи=
093;,
але вже
шанується
людьми на
рівні з ними.
Мощі цих
святих
зберігаютьl=
9;я
в монастирі.
Очевидці
свідчать, що
всі молитви
до преподоб
=
85;их
Олексія та
Аліпії
збуваються
=
76;уже
швидко.
Нерідко
трапляєтьсn=
3;
й так, коли лю&=
#1076;ина
ще не встига=
108;
повернутисn=
3;
із монастир=
03;
додому, а вже
дізнається,
що її молитв=
072;
виконана і т=
110;
проблеми,
котрі її
мучили, вирі=
096;ені.
Звичайно,
тому й
тягнуться
віряни в це
чудотворне
місце
просити про
Божу миліст=
00;
та ласку.
А
=
83;е,
виявляєтьсn=
3;,
чудеса в Гол=
086;сіївській
Пустині
відбуваютьl=
9;я
не лише біля
мощей святи
=
93;
угодників
Божих Олекс=
10;я
та Аліпії,
але також і в
прекрасномm=
1;
своїми
архітектурl=
5;ими
формами
храмі ікони
Пресвятої
Богородиці
„Живоносне
Джерело". Са
=
84;е
тут, в цьому
храмі,
ліворуч від
амвону й
царської
брами
іконостасу
знаходитьсn=
3;
загадкова
ікона
„Господь Іі
=
89;ус
Христос з
предстоящиl=
4;и".
Таємничою
дією
божественнl=
6;ї
благодаті ц=
03;
дивна ікона
поновилась.
Процес поно
=
74;лення
почався в 1999
році - після
того, як
Предстоятеl=
3;ь
Українськоo=
1;
Православнl=
6;ї
Церкви Блаж
=
77;нніший
Митрополит
Володимир
освятив у Го=
083;осіївськом&=
#1091;
монастирі
закладку
храму
„Богородицn=
3; -
Живоносне
Джерело".
Триває цей
процес і
досі, так що
тепер ікона
майже повні
=
89;тю
відновила
свій образ,
хоча ще деся=
090;ь
років тому ц=
077;
була сама
лише висохл
=
72;
темна дошка =
079;
погано
помітними
слідами
фарби.
І
=
82;она
з'явилась у
монастирі щ
=
77;
в 1993 році, коли =
086;битель
почала
відроджуваm=
0;ись
з руїн. Факти=
1095;но,
це була одна
з перших
ікон, котрі
були
подаровані
монастирю
благочестиk=
4;ими
парафіянамl=
0;.
Звичайно,
вона привет
=
72;ла
до себе уваг=
091;
хіба що
мистецтвозl=
5;авців
та іконолог=
10;в
своєю
древністю,
але була
малопривабl=
3;ивою
для
священнослm=
1;жителів
та вірян, оск=
1110;льки
на ній майже
нічого не
було видно.
Але сталося
чудо, і ікона
повністю
поновилась -
відтепер
люди можуть
бачити на ні=
081;
священні зо
=
73;раження
Господа Ііс
=
91;са
Христа,
Богородиці,
архистратиk=
5;а
Михаїла та
великомучеl=
5;ика
Георгія
Переможця.
Настоятель
монастиря -
архімандриm=
0;
Ісакій
(Андроник) -
розпорядивl=
9;я
повісити
чудесну
ікону в храм=
110;
ікони Божої
Матері
„Живоносне
Джерело", що
=
73;
кожен міг на
власні очі
пересвідчиm=
0;ися
у факті дивн=
086;го
поновлення
образів і
помолитися
до цієї
благодатноo=
1;
ікони.
С
=
72;ма
ікона є
досить
рідкісним
екземпляроl=
4;
українськоk=
5;о
духовного
мистецтва XVIII
століття,
адже на ній
зображена
досить
нетипова
композиція.
З
=
74;ичайно,
ми мусимо
дякувати
Богові за те,
що Він не зал=
1080;шає
нас, а
продовжує
свідчити пр
=
86;
Свою присут
=
85;ість
серед людей
різноманітl=
5;ими
чудесами.
Безперечниl=
4;
чудом є
поновлення =
10;кони
в
Свято-Покро
=
74;ському
Голосіївсьl=
2;ому
монастирі. Ц=
077;
чудо
доводить, що
Господь з на=
084;и,
Він
опікується
Своїм
народом,
ведучи його =
087;о
шляху
спасіння й
обоження, не
залишаючи й
=
86;го
беззахисниl=
4;
перед
спокусами
підступногl=
6;
сатани.
Молитвами
святих
угодників Т
=
74;оїх
-
преподобноk=
5;о
Олексія,
матінки Алі
=
87;ії,
великомучеl=
5;ика
Георгія
Переможця т
=
72;
архистратиk=
5;а
Михаїла -
заступництk=
4;ом
Безгрішної
=
44;іви
й Матері
Марії
помилуй нас,
Господи, і пр=
1086;сти
нам гріхи
наші...
Ми=
090;рополит
Київський і
всієї
України Вол
=
86;димир
нагородив
учасників
місіонерсьl=
2;ого
рок-туру
М
=
80;трополит
Київський і
всієї
України Вол
=
86;димир
нагородив
учасників
місіонерсьl=
2;ого
рок-туру по
нашій країн=
10;
орденами
Українськоo=
1;
православнl=
6;ї
церкви "1020
років
Хрещення
Київської Р
=
91;сі".
Церемонія
нагородженl=
5;я
пройшла у
резиденції
митрополитk=
2;
Володимира
=
74;
Києві.
Нагород
удостоєні відом=
;ий
місіонер
диякон
Андрій
Кураев,
лідери
рок-груп ДДТ,
"Брати
Карамазовы"
і "С.К. А.Й"
Юрій Шевчук,
Олег
Кривошия й О=
083;ег
Собчук. "У ході
місіонерсьl=
2;ого
рок-туру ми
говорили пр
=
86;
любов, добро,
про те, що
українці й
росіяни -
єдиний наро
=
76;.
Це особливо =
072;ктуально
сьогодні, коли
страшна
ситуація в
зоні
грузино-осе
=
90;инського
конфлікту.
Ллється кро
=
74;,
але ж це теж
наші брати", -
сказав
О.Кривошеєв у бесід=
110;
з
корреспондk=
7;нтом
&=
#1030;нтерфакс-Рk=
7;лігія
Сл=
086;во
пастиря
20-30 людk=
7;й
у
маленькому
храмі, 200-300 - у
великому. Це
звичайна
аудиторія
для
священика,
який
говорить пр
=
86;повідь.
Слухають
звичайно
уважно, зата=
111;вши
подих. А що повинен
сказати свя
=
97;еник
юрбі в
«Ми - разом!»
- Отец=
1100;
Андрій, Ви
виходите на
рок-сцену
безпосередl=
5;ьо
перед
виступом
Юрія Шевчук
=
72;.
Як 10- тисячне
молодіжне з=
10;брання
реагує на те,
що замість
рок-музикан
=
90;а
на сцену
виходить лю
=
76;ина
у рясі й г=
086;ворить
про Бога?
-терп
=
80;мо-розуміюч&=
#1077;.
Питання в
іншому - як
зробити йог
=
86;
не
терпимим, а цікав=
им.
Я виходжу на
сцену
одночасно з =
088;обітниками,
що міняють
інструментl=
0; для ново=
11;
групи. Пауза
в музиці
неминуча.
Хлопці це
розуміють.
Так що
злитися на
мене в них не=
1084;ає
підстав=
;.
А от від
мене
залежить - чи &=
#1079;можу
я вийти з
ролі
технічної
паузи, чи
зможу змуси
=
90;и
дивитися на
мене (а не на
сусіднє дів
=
95;исько)
і цікавитис=
03; &=
#1090;им,
Важл
=
80;во,
щоб перша
реакція не
виявилася є
=
76;иною.
У Луцьку сам=
077;
із цього я
почав звер&=
#1085;ення д=
086;
площі, що
мокне пo=
0;д
дощем:
"Хлопці, на
вашім мo=
0;сці
я б задав
мені питанн=
03;:
піп, що ти тут
робиш? Іди,
займися
своєю прямо=
02;
справою,
помолись, що=
073;
дощ
скінчився!"
=
44;о
речі, дуже
доречно бул
=
86;
б так
сказати!
Так
знову ж -
навіщо
протиставлn=
3;ти?
Можна й помо=
083;иться,
і слово
сказати. Дощ
у Луцьку, до
речі, відраз=
091;
скінчився... В&=
#1090;ім,
ні, не
відразу .
Він скінч=
ився,
коли я сказа=
074;
хлопцям: "До
=
97;
іде через
ваше невір'я.
Ви не
довіряєте Н
=
77;бу,
ховаєтеся
від нього під
вашими
парасолькаl=
4;и.
От ви їх
закрийте - і
дощ
скінчиться!&quo=
t;
«Нас
приветствоk=
4;али
повсюду»
- Крім неба, хто ще завдавав ва = 84; &= #1085;епри= 08;мностей? Як сприймал = 72; вас Західна Україна?<= o:p>
-
Спостерігаl=
3;ося
дивне
протиріччя
=
81;
розбіжністn=
0;
між настроя
=
84;и
мас-медіа й
людей. Приди=
088;часті
коментарі в
ЗМІ й
Інтернеті д
=
86;
нашого приї
=
79;ду
- а настрій
площі
виявився
зовсім інши
=
84;.
Коl=
3;и
мер
Івано-Франк=
10;вська
заборонив і
наш концерт,
і мою лекцію,
уся тисячна
юрба івано-ф=
088;анківських
глядачів
поїхала на
наш концерт =
091;
сусіднє
місто Калуш.
І всюди, де ми
бували ,
нас вітали. У &=
#1051;ьвові
мені
подарували
букет троян
=
76;.
В Ужгороді, к=
1086;ли
в другий раз
я вийшов на
сцену, молод=
100;
уже
скандувала
"Андрій,
Андрій!"
Ніяких плак
=
72;тів
і вигукіk=
4;
на тему
"Геть москоk=
4;ських
попів" не
було. І
навіть коли =
064;евчук
говорив про
те, що попса -
це політики, =
1103;кі
розділяють
наші братні
народи, і
Львів, і інші
міста
аплодували.
До речі, у
тому ж Львов=
110;
наступного
дня хлопці
сказали мен=
10;,
що їм образл=
080;во,
коли, впізна=
074;ши
у них
галичан, їх
відразу від
=
85;осять
до рядіk=
4;
русофобів.
- Чим в&=
#1080;
пояснюєте
такий
привітний
прийом на
Західній
Українй
представниl=
2;ам Росії й
Російської
Церкви?
- Може
бути, саме
тим, що ми
зовсім ніяк=
10;
не представ
=
85;ики
й не
позиціонуєl=
4;о
себе так.
Кремль нас
сюди не
посилав,
Газпром гро
=
96;ей
не давав.
Кожний з нас
дорівнює
собі самому.
Шевчук - Шевч=
1091;ку.
Кураєв - Кура=
1108;ву.
І не
претендує н
=
72; рівністn=
0;
із Росією,
Кремлем,
Московськоn=
2;
Патріархієn=
2;...
Якщо це й
дипломатія -
то народна.
Народи не
зобов'язані
брати
приклад з
своїх
політиків...
«Округлые,
слишком
церковные
слова - не из ж=
изни»
- Як звичайно проходить сам концерт?<= o:p>
-
Сценарій
такий -
спочатку ві
=
76;еозверненн=
1103;
Київського
Митрополитk=
2;
Володимира,
потім висту
=
87;
місцевого
священика
або єпископ
=
72;,
потім корот
=
82;ий
виступ
церковного
хору, виступ
тернопільсn=
0;кої
рок-групи
"Скай", потіl=
4;
київські
"Брати Караl=
4;азови",
потім "ДДТ". У п
=
77;рші
дні, коли
ведучий
повідомляв,
що буде "ДДТ&quo=
t;,
люди
спочатку не
вірили свої
=
84;
вухам. А поті=
1084;
давали
величезне
навантаженl=
5;я
на місцеву
мережу
мобільного
зв'язку - і за &=
#1082;ілька годи=
085;
аудиторія
виростала
раз в
тридцять -
від п'яти
=
89;от
до
п'ятнадцяти
тисяч.
- До пр&=
#1086;мов
усіх
священиків &=
#1089;тавлення
молоді
однакове? Немає
відмінностo=
0;
між
сприйняттяl=
4;
місцевого с
=
74;ященика,
що говорить &=
#1085;а
українськіl=
1;
мові,
і
відношенняl=
4;
до вас?
-
Дійсно, дуже
важливо, щоб
люди чули зі
сцени рo=
0;дну
мову.
Насамперед ,
Хрещення
Русі - це
свято
українців:
"Найперше сk=
4;ято Вітчизн
=
80;".
"Скай"
співає
українськ&=
#1086;ю. Звер=
1085;ення
місцевих
священиків
теж на украї=
085;ській
мові. Шевчук
завершує
концерт
україномовl=
5;ою
версією сво=
08;ї
пісні
"Це все". А в
Чернівцях
кілька фраз =
091;
своїй
проповіді я
сказав
молдавськоn=
2;
мовою.
Реак = 94;ія ж молоді визначаєтьl= 9;я не мовою, а мо&= #1076;еллю спілкуваннn= 3; з нею. Якщо священик го = 74;орить українськоn= 2; мовою, але занадто по-ц= 077;рковному, округлими словами не з їхнього життя й не про них - то реакція k= 4;вічливо-ві= 1076;сторонена. А якщо я говорю з вик= 086;ристанням матеріалу молодіжної культури, то хлопці розуміють, щ= 086; я прийшов саме до них, що я не повторюю їм = 076;айджест моєї вчорашньої = 87;арафіяльно= 1111; проповіді, щ= 086; я бачу й ціную саме ї= 093; своє<= span class=3DGramE>рідністn= 0;. І тоді навіт= 100; мій московськиl= 1; акцент не стає перешкодою.<= o:p>
Цікав
=
86; спостеріга&=
#1090;и
напрям
поглядів і
повороти
голів людей.
При моєму ви=
093;оді
на сцену люд=
080;
різнове=
;кторно
відвертаютn=
0;ся.
Поки піп
"потриндить=
;",
ми оглянемо
=
89;я,
примітимо
своїх... Але
вже через
хвилину нап
=
88;ямок
поглядів
міняється -
вони
дивляться
вже на сцену.
Найголовніm=
6;е , що мені
хотілося
донести, - між =
&=
#1089;вітом
молоді й с
=
74;ітом
Церкви нема=
08;
війни. Свяще
=
85;ик
теж може
добрим оком
подивитися
=
85;а
їхній світ. А <=
span
style=3D'mso-spacerun:yes'> за
правилами
людської ввічливос
=
90;і і вони
можуть
дозволити
собі
подивитися
добрим оком
на світ
Церкви й
віри. І тому
не варто
відкладати
своє
входження &=
#1091; с
=
74;іт віри
до виходу на
пенсію по
інтелектуаl=
3;ьній
недієздатнl=
6;сті.
-У
чому
взагалі
звинувачуn=
2;ть
Москву - у
тому, що вона
викачує
гроші з
українськиm=
3;
приходів і н=
072;
українські
гроші
золотить мо
=
89;ковські
куполи? Або в
тому, що
Москва нака
=
95;ує
свої гроші в
Україну й підтримує
свою нібито
маріонеткоk=
4;у
Церкву й том=
091;
не дає їй
автокефаліo=
1;?
Звинувачуюm=
0;ь
і в тому, =
1110;
в іншому. А
коли люди
звинувачуюm=
0;ь
у двох взаєм=
086;виключних
речах -
виходить, у
таких обвин
=
91;вачувачів
щось не в
порядку з
головою.
-Чо = 84;у православнo= 0; так мало займаються проповіддю своєї віl= 8;и?<= o:p>
-Од
=
85;е
з головних
перешкод на
шляху місії -
це ювілейна
хвороба
церковного
начальства. =
030;
в Росії, =
110;
в Україні. Єп=
1072;рхія
живе від
ювілею до
ювілею. Рост=
077;
сита
ювілейна
благодушніl=
9;ть
- ми йдемо від
джерел, усе в
нас добре, ми
свою історі=
02;
пам'ятаєl=
4;о
й
зберігаємо...
Так, останні 20
років дають
Ка=
083;инівський
хрест
Звич
=
72;й
ставити
хрести на
Русі бере свій
початок з
глибокої
давнини. Наш=
110;
предки став
=
80;ли
хрести на
особливо
пам'ятних мі=
089;&=
#1094;ях,
поблизу сіл =
110;
міст, що
=
73;
йдучи в
дорогу, чи
повертаючиl=
9;ь
в село, людин=
1072;
могла
вознести
молитву Бог
=
91;.
Хрести
також
ставили і по
обітниці.
По св&=
#1110;дченню
християнсьl=
2;их
літописів,
встановленl=
5;я
поклонних
хрестів
часто
супроводжуk=
4;алось
чудесами.
Вважалось, щ=
086;
з освячення
=
84;
хреста освя
=
95;ується
і очищаєm=
0;ься
від всього
нечистого і
вся
місцевість.
Тому
поклонний
хрест
сприймався
як духовний =
097;ит
від ворогів
видимих і не=
074;идимих.
З часів
Древньої
Русі їх
встановлювk=
2;ли
на пагорбка
=
93;,
поблизу
в'їзду в
місто чи
село.
Тут ми
розповімо
про чудо, що
сталося з
поклонним
хрестом. У
одного із
жителів с.
Сальник не
було дітей, чи їх
вбили, чи їх
взагалі не
було - точно
не відомо.
Людиною він
був віруючо=
02;
і тому
журився, що
не буде кому
за нього
помолитися після
його смерті.
Він вирішив
поставити х
=
88;ест
на
роздоріжжі
та викопати
криницю, щоб =
1087;рохожі
могли
помолитись =
10;
втамувати
спрагу та і
його
пом'янули б.
За
переказами
це був 1918 рік.
Хрест цей
був
дерев'яний,
висотою 6
метрів, пове=
088;нений
на схід. На
зворотній
стороні бул
=
72;
закріплена
ікона
«Розп'яття з
предстоящиl=
4;и»
написана по =
блясі
олійними
фарбами, а на
східній
стороні -
ікона Пресв=
03;тої
Трійці.
Криниця біл=
03;
хреста була
вузенька, з ж=
1086;лобами.
Хрест на той
час був
розташованl=
0;й
в 2-х верстах
від
Калинівки,
але стояk=
4;
на землі сел=
072;
Сальник
(Вінницька
область).
За св&=
#1110;дченнями
очевидців і
архівними
матеріаламl=
0;
органів
безпеки
тодішньої
влади
Про це
диво швидко
стало відом
=
86;
місцевим жи
=
90;елям
і вже
наступного
дня прийшли
вони на це
місце з
священиком
=
89;.
Сальник У. Свінцицьн&=
#1080;м,
щоб
помолитися.
Згодо&=
#1084;
сюди йшли
хресні ходи =
079;
усієї округ
=
80;
і навіть з
усієї
України. Атеї=
089;тична
влада того
часу
спочатку не
знала, як
правильно
зреагувати
на таку
подію. Не
могли терпі
=
90;и
самого факт
=
91;
дива та р
=
77;лігійного
піднесення
народу, але й
боялися при
=
81;мати
кардинальнo=
0;
дії через
велике скуп
=
95;ення
віруючих. В
секретному
циркулярі т
=
86;го
часу
зазначалосn=
0;,
що потрібно
зосередити
максимум
уваги і сил
на реліk=
5;ійному
русі
зв'язаному з
чудесами, ал=
077;
не виходити =
074;
методах
боротьби за
рамки. Також
особливо
виділялось,
що «на цій сп=
1088;аві
легше за все
зробити
помилку і
навіть
зламати соб=
10;
шию».
Згодом
розпочалисn=
0;
більш рішуч=
10;
дії. Численн=
110;
комісії
підтверджуk=
4;али,
що на Хресті =
1073;ула
кров.
Фельдшер Му
=
88;ований,
який повине
=
85;
був заради
своїх інтер
=
77;сів
засвідчити
фальсифікаm=
4;ію,
в
присутностo=
0;
багатотисяm=
5;ного
натовпу зая
=
74;ив,
що кров
справжня. За це
він,
скоріш за
все, був
покараний - з
того часу йо=
075;о
ніхто не
бачив.&nb=
sp;
І ще чимало
людей
постраждалl=
6;
за свою віру.
Потім-нові
комісії.
Офіційна
версія-іржаR=
30;
Невдовзі
хрест
зрізали.
В 1924 році на =
місці
зрізаного
хреста сход
=
80;
пшениці при
=
81;няли
таку ж форму,
як і знищена
святиня. Як т=
1110;льки
це явище
набуло
розголосу, т=
086;
влада цей
феномен
також
ліквідувалk=
2;. Але й тод=
110;
паломництвl=
6;
продовжуваl=
3;ось=
. Та
віруючі не
забували пр
=
86;
Калинівськk=
7;
чудо, хрести
встановлювk=
2;ли
і після
війни, і в 60-ті ,
і в 80-ті роки,
але стояли
вони недовг
=
86;.
Св
Значення
Калинівськl=
6;го
дива
безмежне, як =
1076;ля
його
очевидців,
так і для
прийдешніх
поколінь. Дл=
103;
людей того
часу це була
милість Бож
=
72;,
послана для =
087;окаяння
і
виправленнn=
3;,
тому що
багато з них =
1089;покусились,
піддали=
;сь
атеїстичноl=
4;у
духу і відст=
091;пили
від Бога.
Калинів=
1089;ьке
диво
послужило
основою для =
076;уховного
і
релігійногl=
6;
відродженнn=
3;,
та, можливо,
врятувало
віру та
Православ'я
на Подіl=
3;лі
в той час.
Народ і
духовенствl=
6;
йшли навіть &=
#1085;а смер=
090;&=
#1100; за
правду і за
свою вірm=
1;,
ймовірно
серед них є
багато муче
=
85;иків
і
сповідникіk=
4;. Пр&=
#1086;тодиякон
Владислав
Демченко
Бо=
088;отьба
зі злом
«Исти=
нно
говорю вам:
кто не приме=
090;
Царствия
Божия, как
дитя, тот не
войдет в нег=
086;»
(Мк. 10, 15).
Наві
=
90;ь
невіруючі
люди знають,
що дитина ду=
078;е
добре відчув
=
72;є, яка люд=
1080;на
добра, а як&=
#1072; має
злі наміри,
який вчинок
гарний, а
який ні, яка
річ корисна =
081;
потрібна, а
яка...
Дитя, що не опоганилосn= 3; гріхами, більш чуйно, ніж дорослі відчуває зл = 86; у всіх його проява = 93;. І не тільки відчуває, ал= 077; й бореться з ним такими способами, я= 082;і йому доступні й знайомі. А, буває, і викриває своїми діям = 80; дорослих у їхньому злочинному, мовчазному потаканню злу...= <= o:p>
... Біля
вуличного кіоску і
=
79;
усякою в
=
89;ячиною
-
гаманцями,
лампочками,
посудом,
іграшками з
=
91;пинилися
мама з донь
=
82;ою. Саме різномаl=
5;ітні
і яскраві
штучки,
привернули
увагу дворі
=
95;ної
дитини. С
=
74;ітловолос=
1077;
веселе маля,
довго й
докладно ро
=
79;глядала
кожну з них, і =
&=
#1086;сь у
=
79;яла в рук=
1080;
дивну на вид
скриньку.
Продавець, б=
072;жаючи
реалізуватl=
0; свій
товар,
послужливо
розповіла й
показала, як
вона працює.
Вона нат
=
80;снула на
маленьку
кнопочку, і
зі скриньки =
074;
ту ж
мить
вистрибнулk=
2;
кошлата
чорна голов
=
72;
із червоним
=
80;
очами й
жахливим
оскалом. Ця &=
#1087;отворна
голова
вп'ялася на
дитину, поті
"Бачl=
0;ш,
який
симпатичниl=
1;,
- засміялася
продавщиця, -
от спробуй, і
в тебе так
вийде".
Дo=
0;вчинка
натиснула на
кнопку, і
знову зі
скриньки
пролунав ди
=
82;ий
регіт. Але,
всупереч
очікуванняl=
4;
продавщиці
"симпатично=
;ї
іграшки", у
відповідь н
=
72;
це "дійство"
не почулося
дитячого
сміху. Навп=
072;ки,
серйозно й
уважно маля
знову й знов=
091;
натискало н
=
72;
нещасливу
кнопку, немо=
074;
намагаючисn=
0;
зрозуміти
зміст
цього
сатанинськl=
6;го
сміху й
значення ці=
08;ї
іграшки
взагалі .&=
#1079;верта=
02;чи
уваги на
лементи
продавця й
обурення
мами: "Як ти
могла таке з=
088;обити,
безстидницn=
3;,
я тебе
неодмінно
покараю!",
дівчинка
відвернулаl=
9;я
й продовжил
=
72;
ритися в
іграшках. І й
правильної
іграшки.
Натал=
03;
Литвиненко
“&=
#1044;орога
до
храму”. (Пра=
;вославна
газета)
З
=
72;сновник
та видавець: Свято-Різдв=
086;-Богородичн=
а
парафія смт.
Мізоч,
Здолбунівсn=
0;кого
р-ну, Рів=
085;енської
обл., р/c РВ 261
від 9.03.2000 р.
Головний
редактор: протl=
6;ієрей
Олександр
КАРПЮК.
Технічний
редактор: Юр=
ій
ТУРБАЛ.
Адреса
редакції: 35740, Рівненсn=
0;ка
обл.,
Здолбунівсn=
0;кий
р-н, смт. Мізоч,
вул.
Дерманська, 6=
b>
тел.: 8=
(03652)
40-916, в міст=
і
Рівне: 8 (0362) 24-10-30. Елек=
090;ронна
адреса: <=
span
style=3D'mso-ansi-font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size:12.0pt;mso-ascii-font=
-family:
"Times New Roman";mso-hansi-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-fam=
ily:
"Times New Roman";color:windowtext'>karpyk@gmail.com
Т
=
80;раж
300
екземпляріk=
4;. Друк: TзОВ
Острозька
друкарня